Dlaczego warto jeść owsiankę?

płatki śniadaniowe owsiane i orkiszowe

Wielu z nas, w tym również mnie, owsianka kojarzy się z mdłym śniadaniem z przedszkola. Rzadka zupa lub gęsta papka z płatków i ciepłego nie mogła zapaść w pamięć i budzić dobrych skojarzeń. Dziś pomysłów na odświeżenie i urozmaicenie tego dania możemy znaleźć w Internecie dosłownie setki. A ponadto płatki owsiane (które oczywiście mają doskonałe wartości odżywcze), możemy zastąpić płatkami orkiszowymi, amarantusowymi, płatkami quinoa i dziesiątkami innych rodzajów płatków śniadaniowych.

Zanim przedstawimy pomysły na urozmaicenie klasycznej owsianki i wzbogacenie jej o nowe, spróbujmy jeszcze wymienić zalety samego owsa.
Owies to wśród wszystkich zbóż zboże zawierające najwięcej białka i zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych. To również bogate źródło witaminy B1 oraz E,a także pierwiastków m.in. żelaza, wapnia i cynku. Bogate w błonnik płatki owsiane są lekkostrawne i dobrze wpływają na układ trawienny. A ponadto poprawiają poziom cholesterolu we krwi i stabilizują poziom cukru.
Sklep z płatkami śniadaniowymi – sprawdź najlepszą ofertę: https://www.fitness-food.pl/17-produkty-sniadaniowe

Talerz owsianki z samego rana dostarcza dużej ilości energii. Jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż bułka z serem bądź sama kawa. Energia z płatków owsianych uwalniana jest stopniowo co zapewnia siły na większość część dnia. Co więcej, naukowo udowodnione jest, że udział płatków owsianych w diecie poprawia sprawność fizyczną i wytrzymałość. Nie bez przyczyny wielu sportowców zaczyna więc dzień od płatków owsianych. Jest to produkt szczególnie popularny wśród biegaczy, rowerzystów i kulturystów.

Śniadanie na bazie owsianki daje nam nieograniczone pole popisu jeśli chodzi o dobór dodatkowych składników. Bakalie i orzechy to standard. Możecie tu użyć popularnych rodzynek albo nieco zaszaleć i dodać jagód goji lub morwy białej. Suszone owoce takie jak morele i figi również będą pasowały do pierwszego w danym dniu posiłku. Również orzechy brazylijskie, migdały czy orzechy z nerkowców świetnie pasowały będą do talerza pełnego płatków. Smaku potrawie dodać mogą wiórki kokosowe, przyprawy takie jak cynamon lub imbir lub odżywka białkowa, która zwiększy ilość protein w posiłku. Z kolei zamiast zalewania płatków mlekiem lub wodą, możecie spróbować użyć mleka kokosowego, migdałowego. Próbujcie, eksperymentujcie i podzielcie się wrażeniami w komentarzach!

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>